Leerhuisavond met Bert de Leede

De leerhuisavonden gaan bijna weer van start. In een serie van 3 avonden staan we stil bij hoe we vanuit ons geloof, persoonlijk en als kerk, op een goede manier omgaan met de schepping die tegenwoordig zo sterk onder druk staat.

De eerste avond is op 10 november. Theoloog Bert de Leede neemt ons mee in de Bijbelse lijnen en perspectieven op de relatie God-mens-schepping. Met als titel Ken je bestemming – ken je plek – en ken jezelf bepaalt hij ons bij duurzaamheid en toegewijd leven vanuit Bijbelse notities over pelgrimage, begrenzing en geestelijke veerkracht. Een frisse blik dus ook op dit thema, waarbij we meestal geneigd zijn om in termen van ‘rentmeesterschap’ te spreken.

De inloop is vanaf 19.45 uur, en we starten om 20.00 uur. Toegang gratis – allen hartelijk welkom!

Aanmelden (niet verplicht) of vragen: leerhuis@bethelkerk.nl

Tijdens de tweede avond helpt spreker Koos van Noppen ons verder in de praktische uitwerking daarvan in ons leven. Hoe kunnen we concreet ‘groen geloven’, handen en voeten geven aan de een eenvoudig en toegewijd leven? De derde avond vertelt Roelof de Jong van de Ontmoetingskerk Rhenen over ‘Groen kerk zijn’: hoe kan dat er uit zien, hoe hebben ze dat in Rhenen vormgegeven en wat heeft dat hen en de omgeving gebracht? Wat zou het ons als Bethelkerk kunnen brengen?

De data van de avonden zijn: 10 november, 24 november en 8 december, om 20:00 in de Bethelkerk – inloop vanaf 19:45. Iedereen van binnen of buiten de Bethelkerk van harte uitgenodigd!