Leerhuis over Geloof en Geld

In november gaan de leerhuisavonden weer van start! Op 16 november, 30 november en 14 december staat het thema Geloof en geld centraal. In de bijbel gaat het vaak over de armen en de rijken en je vindt er verschillende uitspraken over omgaan met geld. Wat betekent dat voor ons eigen omgaan met geld, rijkdom en armoede? Welke uitdagingen liggen er in dat opzicht voor ons als kerk?

De eerste avond spreekt Nico van der Voet, docent in de theologie-opleiding van de CHE, over het bijbelse perspectief op geld. Tijdens de tweede avond laat ds. Jos Aarnoudse, theoloog én econoom, ons nadenken over wat dat betekent voor onze eigen praktijk: hoe gaan wij om met geld, hoe kijken wij aan tegen arm/rijk? De derde avond leren we het werk van HulpInZicht beter kennen en worden we daar concreet in betrokken.

De avonden zijn van 20.00 (inloop 19.45) –  21.30 in de Bethelkerk. Van harte welkom, en neem gerust andere geïnteresseerden mee.

Vind je het leuk om al wat meer over dit thema na te denken of te weten te komen, dan zijn dit alvast wat luistertips (zoek ze op in je podcastapp of gebruik onderstaande links):