Het leerhuis over Kerkmuziek

Een kerkdienst zonder muziek is ondenkbaar! Het geloof wil zingen en een kerk zonder muziek leeft niet. Iedere dienst in de Bethelkerk heeft een bepaalde opbouw op basis van de liturgie. De Bijbel staat vol liturgische aanwijzingen die rechtstreeks te maken hebben met de vormgeving van onze kerkdiensten.

Wat is liturgie, hoe heeft deze zich ontwikkeld en welke keuzes kunnen daarin vandaag gemaakt worden in onze eredienst? Welke plek neemt muziek daarbij in?

Daarover gaat de lezing op donderdagavond 27 januari die gegeven wordt door kerkmusicus Ad Verhage.
Hartelijk welkom! Ook ditmaal online via de livestream van het YouTubekanaal van de Bethelkerk. Graag aanmelden via leerhuis@bethelkerk.nl Nadere informatie is verkrijgbaar via Corald Cornelis of Haite van der Schaaf. Na aanmelding ontvangt u de inloggegevens.

Bekijk dit leerhuis terug via onderstaande video.