Coronanieuws: onderweg naar meer ruimte

De overheid kiest een insteek van onderweg zijn naar meer ruimte en gelukkig zien we dat ook terug in de mogelijkheden voor de kerken.

Ook nu volgens we daarin het advies van het CGK dienstenbureau.

Eredienst

• Wij blijven diensten online aanbieden, omdat kerken nog niet volledig kunnen openen;
  • Wij kunnen per dienst 100 mensen ontvangen, dit is 20% van de totale capaciteit van de kerkzaal; De oppas en kinderdienst zijn weer beschikbaar bij de ochtenddiensten.
  • Wij werken met een aanmeldsysteem
  • Wij laten de mensen bij binnenkomen en tussendoor lopen een mondkapje dragen
  • Wij reguleren het binnenkomen en uitgaan van het kerkgebouw en zodat de kerkgangers onderling de afstand van anderhalve meter kunnen bewaren.

Na zondag 23 januari komt er voor de overheid een nieuw weegmoment.

Wanneer de huidige adviezen blijven of versoepeld worden starten we zondag 30 januari weer met de 17.00 uur diensten nieuwe stijl.

Jeugdwerk

We zijn erg blij dat zowel de12- activiteiten als de CU activiteiten weer door mogen gaan.  Per activiteit wordt door de leiding bekeken hoe en of het georganiseerd kan worden, de activiteiten zullen apart aangekondigd worden.

Kringenwerk en andere bijeenkomsten

Voor bijeenkomsten in de huiskamer geldt de regel van het aantal gasten dat u thuis mag ontvangen, dus 4 personen;

Wat betreft bijeenkomsten doordeweeks in de kerk blijft het advies om voorzichtigheid in acht te nemen en verstandig om te gaan met de ruimte die gegeven wordt: wat online kan, online doen;

Als je wel samenkomt dan:

• binnenkomen met mondkapjes op;
  • afstand bewaren;
  • het liefst een zelftest van tevoren doen;
  • bij lopen in de zaal opnieuw het mondkapje op.

Aanmelden voor de erediensten

• Aanmelden kan  op verschillende manieren;
    1. via Scipio (dit heeft de voorkeur!)
    2. via mail reserveren@bethelkerk.nl, geef daarbij door voor welke dienst (9.00/ 11.00/ 17.00u) en met welke personen
    3. via telefoon naar Annemieke van der Horst op 0318-527587, op maandag- en dinsdagavond en vrijdagavond tot 19.00 uur.
  • Op zondag 13.00 worden de diensten open gezet voor de week erop, geef elkaar de ruimte om aan te melden.
  • Ben je geen lid van de Bethel? Ook dan van harte welkom!
  • De kinderen voor de oppas en kinderdienst graag gewoon aanmelden via Scipio (of mail of telefoon), uiterlijk op de zaterdag tot 20.00 uur voor de dienst. Kinderen hoeven niet meer apart te worden aangemeld via de mail (zoals in het najaar).
  • Bij doopdiensten krijgt de familie/ vrienden van de doopouders als eerste de mogelijkheid zich aan te melden, in Scipio staat vermeld hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn.