Uitspraak Generale Synode inzake vrouw en ambt

Met verdriet namen we kennis van de beslissing van de Generale Synode om de ambten niet open te stellen voor vrouwen. Wij betreuren ook de stap van de CGK om niet langer deel te nemen aan de Nationale Synode. De Bethelkerk wil zich juist verbinden met allen die Jezus Christus volgen. In de kerkenraadsvergadering van 24 mei zullen we ons beraden op onze reactie.

De CGK-synode werd besproken in de CIP Podcast. Beluister het fragment vanaf minuut 5:10.

Om over na te denken

Onderstaand een fragment uit de dienst van zondag 29 mei 2022 waarin ds. L.C. Buijs zijn gedachten geeft over de uitzending van Nieuwsuur (Uitzending van zaterdag 28 mei, vanaf 22 minuten en 55 seconden) over de kwestie die de gemoederen binnen de Christelijk Gereformeerde Kerken bezig houdt.

Dienst Bethelkerk Veenendaal 29 mei 2022, Ds. L.C. Buijs (vanaf 53:20)