Extra Coronamaatregelen Bethelkerk

Update 13 november

Als gevolg van de persconferentie van de minister-president Rutten van vrijdag 12 november 2021 gelden met ingang van zondag 14 november voor het kerkgebouw van Chr. Ger. Bethelkerk Veenendaal extra maatregelen.

✅ gezamenlijk koffiedrinken vóór of na de dienst niet toegestaan;
✅ gebruik van de garderobe niet toegestaan (dus de jas meenemen de kerk in);
✅ bij het betreden van het kerkgebouw en verplaatsingen daarbinnen een mondkapje te dragen

Namens de Beheercommissie Chr. Bethelkerk Veenendaal.

Met vriendelijke groet,
Stef Verwelius

— oorspronkelijke bericht —

Zaterdag 6 november gingen aangescherpte maatregelen in, zoals de coronapas, die op doorstroomlocaties, terrassen en binnensportlocaties verplicht werd. Ook kwam het mondkapje weer terug in de winkels. Daarnaast moeten mensen met of bij een contactberoep, zoals de kapper, weer een mondkapje dragen.

RIVM meldt, dat tussen afgelopen dinsdag- en woensdagochtend zijn 12.713 positieve coronatests geregistreerd. Sinds het begin van de epidemie zijn er maar twee dagen met nog meer nieuwe gevallen geweest. Het RIVM meldde vorig jaar op 20 december (12.997) en op 17 december (12.778) meer besmettingen.

Ziekenhuizen kunnen nieuwe toestroom van patiënten nauwelijks aan. De druk op de ziekenhuizen loopt inmiddels op. Hoewel het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen het afgelopen etmaal gelijk is gebleven, nam het aantal ic-patiënten toe met 8 tot 327. Dat is het grootste aantal sinds begin juni.

Vrijdag 12 november geeft het kabinet hoogstwaarschijnlijk weer een persconferentie over het coronabeleid. Het zou goed kunnen dat er weer nieuwe maatregelen worden aangekondigd. Deze zijn pas definitief na goedkeuring van de Tweede Kamer.

Het kabinet heeft de Gezondheidsraad afgelopen woensdag met spoed gevraagd of Nederlanders die gevaccineerd zijn met het Janssen-vaccin een boostershot nodig hebben. Volgens het RIVM zou een boosterprik helpen tegen de corona-infecties, al is het nog onbekend in welke mate.

Heeft dit consequenties voor het kerkenwerk?
Dit is nu nog onbekend. Als deze extra maatregelen toch deze consequenties hebben wordt dit direct via Scipio en een extra nieuwsbrief gecommuniceerd aan de gemeenteleden.

We kunnen als gemeente wel zelf vast preventieve maatregelen nemen, zoals:
✅ gezamenlijk koffiedrinken voorlopig uitstellen;
✅ het gebruik van de garderobe tot een minimum beperken. (dus de jas meenemen de kerk in)

Namens de Beheercommissie Chr. Bethelkerk Veenendaal.

Met vriendelijke groet,
Stef Verwelius