Loslaten corona maatregelen

Grote stappen

De overheid kondigt het einde aan van alle beperkende maatregelen voor de samenleving. En daarmee ook voor de kerk. Er komt een eind aan de verplichting van de anderhalve meter en het mondkapje. Daarmee worden kerkdiensten weer zonder beperkingen toegankelijk en kan het gemeentelijke leven zijn weg weer vinden. We zijn dankbaar dat we dit punt hebben bereikt en hopen daar lang van te kunnen genieten!

Vanaf komende zondag, 20 februari 2022, laten we de maatregelen los en hopen jullie allen weer in de kerk te mogen ontmoeten de komende periode. We zullen de zaal weer verder vullen met stoelen, we hoeven geen mondkapje meer te dragen en geen afstand van elkaar te houden.

Voor de kwetsbaar doelgroep kan het loslaten van de maatregelen ook beangstigend voelen, omdat voor u of jou het virus wel grote gevolgen kan hebben. We zijn samen Kerk en hebben de opdracht gekregen om naar elkaar om te zien, ook in deze stap willen we dat graag met elkaar doen.

kwetsbaar

In de kerkzaal zal het linker vak, achter het muurtje, op 1,5 meter afstand worden ingericht. Dit zal aangegeven worden met kaartjes op de buitenste stoelen. Is dit uw/ jouw vaste plek, dan hopen we dat u/ jij bereidt bent tijdelijk een ander plekje te zoeken, zodat een ieder de ruimte heeft om met een veilig gevoel de diensten te kunnen beleven.

bijeenkomsten thuis

Voor het aantal bezoekers thuis zijn de beperkingen vervallen, dat betekent dat groeigroepen, CU@Home groepen, vergaderingen weer bij mensen thuis kan plaatsvinden. Zijn er deelnemers die afstand moeten of willen houden, dan kan er uiteraard een ruimte in de kerk worden gereserveerd.

blijf zorgvuldig

Verruiming betekent niet dat corona voorbij is. Daarom is het goed om zorgvuldig te blijven omgaan met elkaars gezondheid en de basismaatregelen in acht te blijven houden:

• was geregeld je handen;
  • geef elkaar niet de hand;
  • blijf thuis bij klachten;
  • zorg voor goede ventilatie.

Mocht u/jij besmet blijken, kort na een kerkdienst of activiteit dan hoeft dat niet meer gemeld te worden.

binnen lopen

Het is niet meer nodig om aan te melden of te registreren, u en jij bent van harte welkom om binnen te lopen voor de kerkdiensten of andere activiteiten.