Het leerhuis over kerk en muziek

Op donderdagavond 10 februari is de derde thema-avond over kerk en muziek. Eeuwenlang is er nagedacht over de vormgeving van de liturgie en de rol die muziek speelt in de eredienst. Er zijn ook criteria voor de kwaliteit van deze muziek. In hoeverre zijn Opwekkingsliederen geschikt als kerkmuziek?

Ds. Leo Buijs gaat deze avond dieper in op deze vraag. Als predikant heeft hij de komst en de uitbreiding van de bundel Opwekking meegemaakt. De ontvangst van deze bundel was niet overal even positief. Telkens weer klinken er kritische geluiden, ook bijvoorbeeld met betrekking tot de meer recente nummers van Opwekking. Hij zal met ons bespreken wat we in de erediensten zingen en waarom.

Hartelijk welkom! Het is weer mogelijk om samen te komen in de kerk. Maar deze avond is ook online te volgen via de livestream van het YouTubekanaal van de Bethelkerk. Graag aanmelden via leerhuis@bethelkerk.nl Nadere informatie is verkrijgbaar via Corald Cornelis of Haite van der Schaaf.