Welkom bij het Huis van God!

Wat leuk dat je aan het geocachen bent. Wat leuk dat je er bent, je hebt een mooie ontdekking gedaan: Je bent bij de Bethelkerk. Bethel is een Hebreeuws woord en betekend Huis van God.

Onze geocache kun je hier vinden http://coord.info/GC9Q6HM

Volgens het Bijbelverhaal uit Genesis 12 en 13 was Jakob op de vlucht voor zijn tweelingbroer Esau en zag hij in een droom een ladder naar de hemel – de Jakobsladder. Engelen gingen de ladder op en af en bovenaan stond God. Hij beloofde Jakob en zijn nageslacht het land Kanaän. Op de plek waar dit gebeurde richtte Jakob een steen op en gaf die plek de naam Beth-El (Hebreeuws voor Huis van God). Op zijn terugreis bracht hij er God een dankoffer.

Jakobsladder (Genesis 28:10-22) van K. Roeleveld (1983) in de Bethelkerk

“Iemands Bethel” wordt nu nog wel eens gebruikt om de plaats te duiden, waar iemands lot een gunstige wending heeft gehad of waar diegene een Gods openbaring heeft ontvangen.

Hoe het begon

Het huidige gebouw van de Bethelkerk is in 1983 gebouwd, de architect is hr. H. v.d. Hoef. De eerste steenlegging was op 26 mei 1983. Lees hier meer over de geschiedenis van onze gemeente.

26 mei 1983, eerste steen gelegd door Ds. M. de Boer
26 mei 1983 eerste steen Bethelkerk Veenendaal gelegd door Ds. M. de Boer