Als kinderen andere wegen gaan …

Nogal wat jongeren verdwijnen uit de kerk; kerkenraden, gemeenteleden en (groot)ouders vragen zich af wat zij verkeerd hebben gedaan, of anders hadden kunnen doen en nu kunnen doen. Kunnen ze nog met de (volwassen) (klein)kinderen spreken over hun geloof?

Margriet van der Kooi spreekt over het ‘huiswerk’ van de christelijke gemeente en (groot)ouders als (klein)kinderen de kerk verlaten. Herkenbare vragen worden besproken: – Wat hebben wij verkeerd gedaan?

• Wanneer kun je loslaten?
  • Hoe vindt de nieuwe generatie betekenis?
  • Wat staat er op het spel?
  • Hoe kan teleurstelling een nieuwe weg naar God worden?

De tieners, twintigers en dertigers van nu leven in een compleet andere wereld dan hun ouders en grootouders. Aan geloof en levensoriëntatie worden oude en nieuwe vragen gesteld. De vanzelfsprekendheid om het spoor van de ouders te volgen is verdwenen. Kerk en geloof lijden een groot betekenis-verlies. Staat er iets op het spel? En wat is dat dan?

Ds Margriet van der Kooi spreekt over dit thema op de leerhuisavond van donderdag 9 februari. Gezien het onderwerp dat ons allen raakt, hopen we velen te mogen ontmoeten tijdens deze avond. Hartelijk welkom! Inloop met koffie/thee vanaf 19.45 uur. Start om 20 uur.